Inbound Marketing — daj się znaleźć klientom w sieci!

0
3411
Inbound Marketing

Inbound Marketing to rodzaj marketingu, który opiera się na odszukiwaniu nas przez klientów w sieci na podstawie zamieszczonego tam contentu i danych o nas. Ten rodzaj marketingu wydaje się być bardzo komfortowym, gdyż to klient sam “przychodzi” do nas i rzeczywiście jest zainteresowany daną tematyką. Tworzenie Inbound Marketingu nie jest trudne, a system ten przynosi wiele korzyści. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania — czym jest Inbound Marketing, jak mamy publikować treści, aby “dać się znaleźć” klientom oraz jakie korzyści możemy odnieść, stosując tę formę reklamy. Szczegóły, porady i wiadomości poniżej.

Czym jest Inbound Marketing?

Inbound Marketing to strategia marketingowa polegająca na umieszczaniu treści w sieci i umożliwianiu odnalezienia nas jako marki przez klientów. Inbound Marketing jest przeciwieństwem nachalnej reklamy i bazuje na tym, iż to właśnie klient w poszukiwaniu konkretnych produktów, usług czy treści odnajduję naszą firmę. Wszystkie materiały umieszczane w sieci muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod tym kątem, mieć odpowiednią formę, być umieszczone w odpowiednich miejscach czy być zoptymalizowane pod kątem seo — wyszukiwarek internetowych. Wykorzystując Inbound Marketing, liczymy na pozyskiwanie wartościowych klientów, budowanie relacji i prezentowanie rzetelnych danych. W tej opcji, zamiast samodzielnie wychodzić do klienta i zachęcać go krzykliwymi spotami czy reklamami, do wejścia na naszą witrynę, umieszczamy na niej interesujący content który klient odnajduje sam. Ważnym czynnikiem jest również dobrowolny kontakt klienta z nami — bez zbędnych zachęceń czy nagabywania. Klient świadomie musi podjąć decyzje, że chce skorzystać np. z naszej wiadomości czy tekstu.

W Inbound Marketingu istnieje kilka form i miejsc prezentowania treści. Głównym celem Inbound Marketingu jest zwiększenie sprzedaży i nawiązanie jakościowych relacji z klientami.

Jak mamy “dać się znaleźć”?

Aby dać się znaleźć klientowi, musimy być obecni wszędzie tam, gdzie może on szukać informacji. Miejsca takie powinniśmy określać na podstawie grupy docelowej, do jakiej chcemy trafić. Jeśli zależy nam na młodym pokoleniu, warto wziąć pod uwagę np. Instagram czy Youtube, a gdy celujemy w klientów branżowych, warto uruchomić bloga firmowego.

Niezależnie od tego, jakie materiały publikujemy muszą, być one dobrej jakości. Nie mogą być również nachalne czy wprowadzać klientów w błąd. W tym względzie warto wzorować się na content marketingu i prezentować tylko materiały dobrej jakości. Kolejnym elementem Inbound Marketingu jest odpowiednia optymalizacja pod względem wyszukiwania. Nasze materiały klienci mają znajdować samodzielnie, szukając danego hasła czy branży w sieci. Musimy zatem pamiętać o pozycjonowaniu, odpowiednich frazach w tekstach, tagach, hashtagach, opisach i tytułach. Treść musi być zatem zoptymalizowana pod kątem seo oraz poprawnie opisana. Publikując teksty, warto umieszczać frazy związane z branżą i zagadnieniem a samą stronę pozycjonować w wynikach wyszukiwania. Im wyżej ona będzie się znajdowała, tym łatwiej potencjalni klienci odnajdą nasze treści i naszą markę.

Dobrym sposobem Inbound Marketingu jest również stworzone profili na portalach społecznościowych. Na najpopularniejszym z nich, czyli Facebooku znajdują się miliony użytkowników z naszej grupy docelowej. Jeśli tak jak wszystkie największe światowe marki stworzymy profile na FB, Instagramie, Twitterze czy YouTube, znacznie łatwiej będzie nas znaleźć. Niektórzy nasi potencjalni klienci korzystają z Facebooka, gdy inni częściej z Twittera czy Instagrama.

Ciekawym pomysłem Inbound Marketingu może być również publikowanie darmowych e-booków czy poradników. Stworzenie takiego contentu nie jest może najprostsze, ale zdecydowanie warto zainwestować nieco czasu czy środków. Jeśli umieścimy go na naszym profilu, wiele osób, które będą szukały właśnie darmowych treści, sprawdzi też ofertę marki. To bardzo popularny sposób wykorzystywany w Inbound Marketingu. Możemy również w zamian za subskrypcję newslettera oferować takie bonusy, ale użytkownik musi wyrazić jasną zgodę i chęć na dalszą korespondencję.

Kolejnym sposobem na “odnalezienie nas” w internecie jest również działanie offline czyli w świecie rzeczywistym. Warto być obecnym w artykułach sponsorowanych w gazetach papierowych, na tablicach ogłoszeń czy na różnych targach i eventach. Zaprezentowanie siebie z rzetelnym contentem będzie bardzo skuteczne. Nawet jeśli nie będziemy “wciskać” nachalnie przechodniom ulotki z naszą firmą to obecność na spotkaniach branżowych czy targach spowoduje, iż wielu klientów zainteresuje się naszą marką.

Korzyści Inbound Marketingu

Inbound Marketing posiada wiele korzyści. Pierwszą z nich jest pozyskiwanie klientów zainteresowanych już wstępnie danym tematem oraz “wartościowych użytkowników”. Jeśli dany użytkownik zadał sobie tyle trudu, aby wyszukiwać informacje i wejść na nasz profil czy stronę, z dużo większym prawdopodobieństwem może zostać naszym klientem. Odsetek ten jest wyższy niż przy osobach “zwabionych i nabywanych” przez krzykliwe reklamy. Klienci świadomi są już wstępnie zainteresowani branżą, więc również dużo częściej nawiążą kontakt z naszą narką po przeczytaniu publikacji czy artykułu. Kolejnym plusem wynikającym bezpośrednio z pierwszego jest również brak konieczności kosztownej dystrybucji reklamy. Koszty te np. w agresywnych kampaniach reklamowych mogą sięgać wysokich kwot. Publikowanie contentu i jego optymalizacja czy poprawne zapisywanie we wszystkich lokalizacjach związanych z branżą jest dużo tańsze lub darmowe, jeśli działamy samodzielnie. Inbound Marketing możemy również stosować w różnych branżach, przy różnym profilu działalności oraz przy różnym budżecie. Jest to bardzo ważna korzyść, gdyż możemy czerpać wiele plusów z tej strategii marketingowej, nie będąc dużą marką globalną. Inbound Marketing to też budowanie profesjonalnego wizerunku. Jeśli będziemy obecni we wszystkich ważnych miejscach dla danej branży np. na kanałach społecznościowych czy będziemy prowadzili swój blog, a dodatkowo będziemy oferowali wartościowy content, wiele osób uzna naszą markę za profesjonalną i wartościową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here