Logistyka kluczem do zwiększenia zysków – dropshipping

0
5849
Logistyka

W związku z postępującą popularyzacją sieci globalnej i kierunkiem rozwoju przestrzeni wirtualnej, coraz większe znaczenie dla światowego rynku, mają sklepy internetowe. Własną witrynę, nastawioną na sprzedaż produktów, może założyć dosłownie każdy – pozwala to rozpocząć działalność stosunkowo szybko i czerpać niemal natychmiastowe dochody ze sprzedaży.

Dla wielu przedsiębiorców jednak bardzo zniechęcająca jest konieczność składowania, pakowania i nadawania paczek do klientów, po otrzymaniu ich od dystrybutora. Taki obraz sytuacji sprawił, że w branży e-commerce, niezwykle popularny stał się dropshipping. Czym dokładnie jest? Jak działa? W jaki pomaga usprawnić działanie firmy i zwiększyć zyski?

Dostawa od dystrybutora – oszczędność czasu i pieniędzy

W branży e-commerce, najczęściej spotykany jest dropshipping dla sklepu internetowego i hurtowni. Polega on na znacznym skróceniu drogi, jaką muszą pokonać produkty, zanim dotrą do klienta. Najczęściej spotykanym wzorcem dostawy jest następująca ścieżka towarów:

  • Producent
  • Dystrybutor
  • Hurtownia
  • Właściciel sklepu internetowego
  • Klient

Dropshipping pozwala na skrócenie tej drogi, poprzez wyeliminowanie 3 i 4 etapu podróży. Dzięki temu, zamówiony drogą internetową produkt trafia do klienta o wiele szybciej. Właściciel sklepu internetowego z kolei może zaoszczędzić część budżetu, którą przeznaczyłby na pakowanie i nadawanie paczek do klientów. Wyeliminowana zostaje również konieczność najmu przestrzeni magazynowej w sytuacji, gdy ilość zamówień przerasta możliwości przerobowe właściciela sklepu internetowego, który prowadzi jednoosobową działalność.

Ograniczenie wydatków nie jest jednak jedyną zaletą, jaką posiada dropshipping. To rozwiązanie logistyczne, umożliwia również zaoszczędzenie czasu, który należałoby przeznaczyć na wykonanie wszystkich czynności logistycznych. Dropshipping przekazuje te obowiązki na ręce dystrybutora, dzięki czemu właściciel sklepu internetowego może skupić się na pozyskiwaniu klientów, prowadzeniu działalności i przesyłaniu zamówień wprost do dystrybutora.

Dropshipping dla hurtowni – co daje?

Dropshipping, jako rozwiązanie logistyczne, niesie liczne korzyści również dla hurtowni. Pozwala skupić się jej wyłącznie na procesach logistycznych, ponieważ marketingiem, sprzedażą i budowaniem wizerunku marki zajmują się sklepy internetowe. Dropshipping dla hurtowni oznacza przede wszystkim długotrwały, stały zysk – ponieważ zbudowana sieć sprzedawców przynosi dochody bez przerwy. Z kolei intuicyjny i wygodny program, pozwala na przyjmowanie i realizację zamówień ze sklepów bez konieczności kontaktu mailowego lub telefonicznego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here