Obecnie można wyróżnić ogromną ilość technik i strategii promowania firmy – od marketingu w internecie do reklamowania firmy nieco bardziej „standardowymi” sposobami jak np. uczestnictwo w targach branżowych. Systemy wystawiennicze z pewnością zasługują na specjalną uwagę, ponieważ są jednocześnie formą reklamy i doskonałym źródłem informacji. Materiały promocyjne tego typu moją bardzo szerokie zastosowanie, dlatego można je spotkać w wielu miejscach jak np. centra handlowe, sklepy, biura, lokale usługowe bądź gastronomicznych oraz podczas targów handlowych, eventów promocyjnych, wystaw i konferencji.
Z czego zazwyczaj składają się systemy wystawiennicze?
Producenci oferują wiele rodzajów systemów wystawienniczych, które zawierają różne elementy. W większości przypadków klienci mogą sami zdecydować, które spośród wielu elementów znajdą miejsce w ich projekcie. Do najpopularniejszych z pewnością należą roll-upy, czyli kasety rolujące wykonane z aluminium, na którym umieszcza się zamówioną przez klienta grafikę. Roll-up to rodzaj reklamy, który może być stosowany oddzielnie lub jako część większego projektu jak np. system wystawienniczy. Poza tym roll-up może być stałym nośnikiem reklamy usytuowanym przed lokalem lub też chwilowym, wykorzystanym na potrzeby promocji czy pokazu. Do największych atutów roll-up należą niewielka waga oraz łatwość w transporcie z jednego miejsca na drugie. Systemy wystawiennicze bardzo często tworzą również ścianki i stosika targowe oraz degustacyjne. Ścianki wystawiennicze od roll-upów różnią się przede wszystkim rozmiarem, a także zastosowaną metodą i materiałami użytymi do wykonania – bardzo często wykorzystuje się do oddzielenia jednego stanowiska na targach od drugiego. Ścianki wystawiennicze mogą być zaokrąglone, uwypuklone, wklęsłe, wyposażone dodatkowo w półki oraz źródło światła. Są jednym z podstawowych elementów większości akcji promocyjnych i konferencji, ponieważ pozwalają stworzyć ciekawe i profesjonalne tło. Ważnym elementem wielu systemów wystawienniczych jest także stoisko targowe, czyli swego rodzaju box, który może być miejscem sprzedaży bezpośredniej lub informacji o marce.
Jak najlepiej wykorzystać systemy wystawiennicze?
Systemy wystawiennicze to ważny element promocji każdego przedsiębiorstwa i organizacji, niezależnie od branży. Planując projekt, trzeba pamiętać o tym, że obecnie większość potencjalnych klientów oczekuje od firmy profesjonalność, dlatego treść i wygląd stoiska reklamowego i samego systemu wystawienniczego powinny pasować do branż firmy oraz sprawiać wrażenie promowania poważnej marki.