Internet to najlepsze miejsce na kampanię marketingową Twojej firmy. Warto poznać kilka zasad, które pozwolą na sukces reklamowy i przyniosą Ci wymierny zysk.
Social media we współczesnym świecie
Nie da się ukryć, że media społecznościowe od kilku lat pełnią bardzo ważną funkcję w naszym życiu. Nawet osoby, które od zawsze wzbraniały się przed udostępnianiem swoich danych w internecie. Coraz częściej przyznają, że social media ułatwiają życie we współczesnym świecie. Dzięki platformom takim jak Facebook, WhatsApp czy Twitter możemy z łatwością komunikować się z bliskimi. Wyrażać swoje poglądy podczas dyskusji na popularnych serwisach, pełniących dziś funkcję dawnych forów internetowych. Dlatego na dzień dzisiejszy już ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie jest aktywnych w mediach społecznościowych!
Kolejnym interesującym aspektem jest kwestia wykorzystywania social media w poszukiwaniu pracy. Pracodawcy ogłaszają się na facebookowych grupkach lub szukają nowych pracowników poprzez Instagram, a młodzi ludzie chętnie korzystają z takich ofert.
Szybko zauważono, że social media dla biznesu to idealna okazja na rozpromowanie swoich działań. Mechanizmy najpopularniejszych aplikacji polegają głównie na udostępnianiu różnych treści, które mogą dotrzeć do szerokich grup odbiorców. W dzisiejszym świecie każda duża firma ma aktywny profil na Facebooku i Instagramie. Dodatkowo pozwala im to reklamować swoje usługi lub produkty poprzez platformy najchętniej odwiedzane przez użytkowników internetu.

Na czym polega marketing w sieci?
Marketing w sieci polega przede wszystkim na uzyskaniu jak najlepszego pozycjonowania treści, które pozwala na dotarcie do dużej ilości potencjalnych klientów w krótkim czasie. Na początku warto zaznajomić się z tym, czym jest SEO. Rozwinięcie tego skrótu w języku angielskim to Search Engine Optimization. Jeśli chcielibyśmy dosłownie przetłumaczyć SEO na polski, oznaczałoby optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. Dlatego w praktyce chodzi o optymalizację wyszukiwania. Między innymi dzięki słowom i frazom kluczowym, które sprawiają, że klienci poszukujący danego produktu czy usługi łatwiej dotrą do treści tworzonych przez Twoją firmę. Przede wszystkim podczas wyszukiwania w przeglądarce internetowej dobre marketingowo treści będą wyświetlać się wysoko wśród wyników.
Innym szalenie istotnym aspektem we współczesnym marketingu jest wykorzystywanie mediów społecznościowych. Dodatkowo, warto poznać kilka zasad, które pozwolą Ci wykorzystać te narzędzia w najlepszy sposób. Przede wszystkim zbudować wokół Twoich produktów lub usług zaangażowaną społeczność.

10 złotych zasad
Określ grupę docelową. To bardzo istotne! Innych metod i platform używa się, aby dotrzeć do klientów w wieku 35+, innych gdy naszym targetem są nastolatki i młodzi dorośli. Przykładowo, młode kobiety w wieku 18-24 lata chętnie używają aplikacji Instagram. Dlatego treści związane z produktami skierowanymi do tej grupy wiekowej najlepiej tworzyć właśnie na Instagramie.
Nie zamykaj się na jedną platformę. Działanie multiplatformowe pozwala na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów. Pamiętaj, nie zamykaj się tylko i wyłącznie na Facebooka, bloga lub Instagrama.
Twórz angażujące treści. W ciągu dnia do przeciętnego internauty docierają tysiące różnych informacji. Jeśli chcesz, aby to Twój produkt lub usługa przykuł uwagę użytkowników social media, powinieneś tworzyć treści, które potrafią zaangażować odbiorców.
Nie zapominaj o regularności! Przede wszystkim regularne postowanie umożliwia zdobycie większych zasięgów.
Pamiętaj o wymogach pozycjonowania. Przy tworzeniu treści na stronę internetową lub bloga, nie zapominaj o kryteriach, które wpływają na wyświetlanie się Twojej strony w wyszukiwarkach internetowych.
Stwórz wizytówkę internetową swojej firmy. Podstawowym kanałem social media, który powinna posiadać każda firma, jest internetowa wizytówka na portalach takich jak GoldenLine oraz Linkedin, dzięki którym możemy pozyskiwać nowych pracowników oraz interesujące relację biznesowe.
Określ strategię marketingową! Określenie spójnej komunikacji marketingowej jest trudne, ale pozwoli Ci efektywnie wykorzystać potencjał mediów społecznościowych.
Stwórz spójną markę. Spójność identyfikacji graficznej, haseł i przekazów marketingowych marki w różnych kanałach internetowych sprawia, że jest ona bardziej autentyczna i godna zaufania konsumentów.
Utrzymuj kontakt z potencjalnymi klientami! Użytkownicy mediów społecznościowych doceniają interakcję z Tobą. Przede wszystkim śledź reakcję odbiorców na Twoje treści, bądź aktywny, reaguj na komentarze i sugestie, odpisuj na wiadomości.
Obserwuj trendy. W wirtualnym świecie wszystko dzieje się o wiele szybciej niż w rzeczywistym, dlatego warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco obserwować wszystkie nowe strategie docierania do potencjalnych klientów. Przede wszystkim dobrym sposobem jest współpraca ze znanymi celebrytami polskiego internetu, zwłaszcza gdy naszą grupą docelową są młodzi ludzie, którzy często zastanawiają się jak zostać influencerem.