Social media – jak z nich korzystać, by rozreklamować swój biznes?

0
259
fot. Pexels.com

We współczesnym świecie social media są potężną siłą opiniotwórczą. Korzystamy z nich nie tylko do kontaktu z bliskimi; to również doskonała platforma do działań marketingowych.

Marketing w sieci

Marketing w sieci to dziedzina, która rozwija się już od czasów powstania internetu. Szczególny zastrzyk do rozwoju strategii marketingowych kampanii online dało powstanie social mediów. Kolejnym, niespodziewanym impulsem do rozwoju marketingu w sieci pandemia koronawirusa, która zmusiła nas do zmiany trybu życia i pozostania w domach. Wiele osób zaczęło spędzać o wiele więcej czasu w internecie, a sklepy internetowe przeżyły prawdziwą rewolucję. Obrót w niektórych branżach w internecie wzrósł nawet o kilkaset procent.

Na czym właściwie polega marketing w sieci? W dużej mierze opiera się na pozycjonowaniu treści, przy czym należy zaznajomić się z tematem tego czym jest SEO. Chodzi o optymalizację wyszukiwań w wyszukiwarkach internetowych, między innymi poprzez umieszczanie w tekstach słów kluczowych i fraz, które – wpisane w pasek wyszukiwania – pozwolą nam łatwo odnaleźć daną stronę czy konkretny tekst. To sprawi, że klienci poszukujący danego produktu czy usługi łatwiej dotrą do treści tworzonych przez Twoją firmę.

Gdy zastanawiamy się jak rozreklamować swoją firmę w sieci, powinniśmy szczególną uwagę poświęcić social mediom. Media społecznościowe otwierają przez biznesmenami ogrom możliwości docierania do klientów; warto poznać kilka prostych zasad, które pozwolą na sukces marketingowy Twojej firmy poprzez kampanię w social mediach.

fot. Pexels.com

Utrzymuj kontakt z odbiorcami!

Najważniejszą zasadą efektywnego marketingu w mediach społecznościowych jest odpowiednie targetowanie – to szczególnie ważne, bo każda grupa wiekowa inaczej wykorzystuje social media. Inną strategię należy obrać, gdy chcemy dotrzeć z naszą usługą lub produktem do nastolatków. Inną – gdy naszym celem mają być osoby w wieku średnim. W przypadku tych pierwszych najlepiej sprawdzi się Instagram. Za to Facebook pozwala na dotarcie do najszerszej grupy wiekowej, gdyż z tej platformy korzystają osoby niemal w każdym wieku.

Niezależnie od naszego targetu, istotą zasadą podczas tworzenia skutecznej kampanii marketingowej w social media jest utrzymywanie kontaktu z odbiorcami. Po pierwsze, nie można pozwolić sobie na “zniknięcie”. Jeśli chcemy odnieść sukces promocyjny w mediach społecznościowych, powinniśmy udostępniać unikalne treści każdego dnia. Po drugie, internauci doceniają żywy kontakt z reklamującymi się firmami. Z tego względu należy reagować na komentarze. Odpisywać na pytania i wiadomości tekstowe wysyłane na profil strony oraz tworzyć treści angażujące odbiorców.

Istotnym aspektem jest też internetowa wizytówka firmy, którą można stworzyć poprzez portale takie jak Linkedin. Wbrew pozorom, social media w poszukiwaniu pracy odgrywają dziś olbrzymią rolę, więc taki profil pozwoli nam uzyskać dobrych pracowników, ale również świetne możliwości współpracy biznesowych. 

fot. Pexels.com

Kim jest influencer?

Jeśli już o współpracy biznesowej mowa, warto pochylić się nad postaciami internetowych celebrytów. Dziś wiele nastolatków zastanawia się nad tym, jak zostać influencerem, ale kim w gruncie rzeczy są takie osoby?

Określenie influencer pochodzi od angielskiego słowa influence, czyli wpływ. Ludzie, których określamy mianem influencerów to osoby znane w mediach społecznościowych, osoby wpływowe, które swoimi opiniami mogą wpływać na internautów. Gdy planujemy udział naszych social media w biznesie, powinniśmy zauważyć, że współpraca z takimi ludźmi może przynieść naszej firmie wiele korzyści. Jeśli influencer będzie polecał nasz produkt lub usługę za pomocą swoich mediów społecznościowych, część naszych odbiorców z pewnością zainteresuje się tematem i z chęcią skorzysta z usług, które proponujemy. Taka współpraca może polegać zarówno na zasadzie płatności za reklamę (jeśli umawiamy się z influencerem, że za zareklamowanie naszych usług otrzyma wynagrodzenie), jak i na barterze, gdy udostępniamy takiemu internetowemu celebrycie możliwość bezpłatnego skorzystania z naszych produktów lub usług w zamian za reklamowanie naszej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here