Jak wykorzystać social media w poszukiwaniu pracy? Platforma Linkedin

0
244
fot. Pexels.com

Podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 wiele osób straciło pracę. We współczesnym świecie podczas poszukiwań nowego miejsca zatrudnienia warto poświęcić uwagę wpływie social media na poszukiwanie wymarzonej posady.

Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwania pracy?

Podczas poszukiwania pracy – zwłaszcza w sytuacji, w której jesteśmy zdesperowani – bardzo łatwo o trafienie na fałszywe oferty. Z tego względu przed znalezieniem idealnej pracy powinniśmy sprawdzić dane firmy, imię i nazwisko jej właściciela, opinie innych pracowników o pracy w tym miejscu.

Później warto dokonać autoanalizy naszego CV i doświadczenia, po czym porównać je z wymaganiami, które są stawiane potencjalnym kandydatom. Jeśli spełniamy wszystkie lub większość z kryteriów podanych w ofercie, z powodzeniem możemy wysłać nasze zgłoszenie do pracy. 

fot. Pexels.com

Tworzymy profil idealnego kandydata. 

Gdy decydujemy się na wysłanie aplikacji, warto zadbać o swój wizerunek w social media. Istotną kwestią jest profil kandydata w kanałach mediów społecznościowych nakierowanych na kontakty zawodowe – najpopularniejszą z takich stron jest serwis Linkedin. Pozwala na nawiązywanie relacji biznesowych pomiędzy firmami i pracownikami. Niektórzy nazywają tę platformę “facebookiem dla pracowników”, gdyż pozwala nie tylko nawiązywać nowe kontakty zawodowe, ale również utrzymywać kontakt z naszymi byłymi współpracownikami czy szefostwem.

Jak stworzyć dobry profil na tej platformie? Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że nasz profil to pewnego rodzaju internetowa wizytówka. Dobry profil buduje naszemu nazwisku markę. Na początku należy stworzyć nagłówek, który zawiera nasze imię i nazwisko, nazwę stanowiska oraz lokalizację. Wysokiej jakości nagłówek nie zawiera tylko nazwy stanowiska, ale również słowa kluczowe takie jak “specjalista do spraw sprzedaży” czy “zarządzanie grupą”, które zwrócą uwagę potencjalnego pracodawcy.

Następnym krokiem jest wybranie profesjonalnego zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Ludzie są z natury wzrokowcami, więc to zdecydowanie wpłynie na odbiór Twojego profilu.

W profilu na platformie Linkedin należy umieścić opis podsumowania zawodowego. Powinniśmy umieścić w nim aspekty takie jak nasze mocne strony oraz branża, w której się obracamy. Istotne są również elementy, które wyróżniają nas spośród innych kandydatów. 

Warto zwrócić uwagę również na kosmetyczne poprawki w profilu, takie jak na przykład ustawienie personalnego linku, dzięki czemu bardziej efektywnie wykorzystamy social media w poszukiwaniu pracy, bo nasz profil będzie łatwiejszy do zapamiętania.

Jeśli chodzi o prywatne social media takie jak Facebook oraz Instagram, warto ustawić prywatność niektórych treści jako dostępne tylko dla znajomych – przyszły pracodawca niekoniecznie zareaguje pozytywnie na zdjęcia z szalonych imprez na profilu publicznym

fot. Pexels.com

Marketing w sieci. Perspektywa pracodawcy. 

Marketing w sieci z perspektywy właściciela i zarządu firmy polega przede wszystkim na pozyskiwaniu potencjalnych klientóœ za pomocą nowych technologii. Media społecznościowe dotarły już niemal do każdej branży. Z roku na rok social media dla biznesu stanowią coraz ważniejszy aspekt kampanii internetowych!

Z tego względu istotną umiejętnością kandydata staje się znajomość tego czym jest SEO, czyli Search Engine Optimization. Dzięki wykorzystywaniu znajomości mechanizmów stojących za pozycjonowaniem stron w wyszukiwarce, firma z łatwością może dotrzeć do wielu nowych odbiorców. Z tego względu osoby, które opanowały umiejętność dostosowywania treści do algorytmów wyszukiwarek internetowych, są cenione na rynku pracy. 

Można inaczej…

Ciekawą alternatywą dla klasycznej pracy na etacie może być rozwinięcie działalności internetowej poprzez platformy social media takie jak YouTube czy Instagram.Jeśli dasz radę znaleźć sobie niszę, która spodoba się internautom, możesz zacząć zarabiać na swojej pasji! Jak zostać influencerem zarabiającym na swojej pasji? Poza oryginalnym tematem działalności – czymś, co wyróżni twoją działalność – potrzebujesz strategii marketingowej, która pozwoli nawiązać ci kontakt z biznesami, które zastanawiają się jak rozreklamować swoją firmę w sieci i doceniają potęgę opiniotwórczości mediów społecznościowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here