Marketing w sieci – od czego zacząć?

0
95
fot. Pexels.com

Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć strategię marketingu internetowego dla Twojej firmy lub interesuje Cię temat to, jak zostać influencerem, musisz poznać kilka prostych trików na temat marketingu w sieci.

Social media w biznesie

Nie można zaprzeczyć, że media społecznościowe pełnią w dzisiejszym świecie wiele istotnych funkcji – pomagają nam utrzymywać kontakty z bliskimi osobami, pozwalają na podzielenie się pozytywnymi wydarzeniami w życiu i zdobycie nowych informacji na tematy, które nas interesują. Pełnią również coraz większą rolę w świecie biznesu, zarówno od strony pracodawców, jak i pracowników – istnieje wiele poradników internetowych na temat tego, jaką rolę pełnią social media w poszukiwaniu pracy.

W ostatnich latach marketing internetowy rozwija się błyskawicznie. Ten proces jeszcze bardziej przyspieszyła pandemia koronawirusa, która zmusiła nas do przejścia na system pracy zdalnej. Dla wielu firm dotychczas działających w świecie rzeczywistym to tempo zmian jest szokujące. Oznacza, że w celu utrzymania się na rynku trzeba rozpocząć prowadzenie szeroko zakrojonego marketingu internetowego.

Social media dla biznesu to temat, którym zainteresować powinni się nie tylko właściciele firm, które muszą przenieść część swoich działań do internetu, ale również początkujący biznesmeni.

Używanie mediów społecznościowych wpływa na wizerunek firmy, a co za tym idzie – opinie konsumentów. Ma to swoje dobre strony, gdyż bardzo łatwo zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z naszych usług lub zakupu naszych produktów. Jednakże taki stan rzeczy niesie za sobą wiele zagrożeń z perspektywy marketingowców. Czasem wystarczy jedna negatywna opinia, która potrafi odstraszyć osoby zainteresowane prezentowaną przez nas ofertą. 

fot. Pexels.com

Jak rozreklamować swoją firmę w sieci?

Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak rozreklamować swoją firmę w sieci, powinieneś skupić się na określeniu potrzeb Twojego biznesu, które mają zostać spełnione poprzez social media. Podstawowym kanałem social media, który powinna posiadać każda firma, jest internetowa wizytówka na portalach takich jak GoldenLine oraz Linkedln. Dzięki którym możemy pozyskiwać nowych pracowników oraz interesujące relację biznesowe. Wyżej wymienione serwisy nie służą do typowych działań marketingowych.

Gdy stajemy przed wyborem strategii do kampanii reklamowej, którą zamierzamy przeprowadzić za pośrednictwem social media. Warto zastanowić się nad grupą docelową naszych produktów. Facebook to serwis, który skupia ludzi w największym przedziale wiekowym; za jego pośrednictwem możemy dotrzeć zarówno do nastolatków, jak i do osób w wieku 40+. Jeśli nasz produkt lub usługa jest przeznaczony głównie do młodych, warto uruchomić Instagrama firmy. Gdyż to właśnie z tej platformy najczęściej korzystają nastolatkowie i młodzi dorośli. Warto pamiętać, że sukces na Instagramie jest uwarunkowany przez kontakt ze społecznością oraz wykonywanie dobrej jakości, estetycznych zdjęć – to łatwe, gdy oferujemy produkty takie jak świeczki czy kosmetyki, nieco trudniejsze gdy produkcja naszej firmy skupia się na produktach specjalistycznych.

Co ważne, prowadzenie social media firmy wymaga od nas ciągłego kontaktu z odbiorcami. Jeśli chcemy, aby nasz biznes był widoczny w mediach społecznościowych, powinniśmy regularnie – najlepiej codziennie! – umieszczać na Facebooku lub Instagramie nowe, angażujące treści, takie jak zdjęcia i krótkie filmiki. 

fot. Pexels.com

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization, w skrócie SEO, to w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja pod silnik wyszukiwarki. To skomplikowane wyrażenie niesie za sobą prosty mechanizm. Czym jest SEO w praktyce? Poprawą widoczności treści w organicznych – czyli nieodpłatnych – wynikach wyszukiwania. Poprawę widoczności wyszukiwań można osiągnąć na przykład dzięki używaniu słów i fraz kluczowych, najczęściej prostych wyrażeń umieszczanych w treściach marketingowych.

Dzięki wykorzystaniu SEO zgodnych z algorytmem wyszukiwarek takich jak Google, Bing czy Yahoo możemy liczyć na to, że nasze treści osiągną lepsze pozycjonowanie. Staną się łatwiejsze do znalezienia przez potencjalnych klientów naszej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here