Jak zostać influencerem? Kim tak naprawdę jest influencer?

0
165
fot. Pexels.com

Internetowy celebryci, zwani influencerami, to fenomen kompletnie niezrozumiany przez starsze pokolenia i uwielbiany przez nastolatków. Kim jest influencer i jak można nim zostać?

Kim jest influencer?

Słowo influencer pochodzi od angielskiego influence, czyli wpływ. Osoby, które określamy influencerami to internetowi celebryci – twórcy popularnych kont na Instagramie, filmów w serwisie YouTube, opiniotwórczych tekstów. Socjolodzy alarmują o ogromnym wpływie influencerów na wybory konsumenckie i opinie internautów, zwłaszcza w przypadku odbiorców w wieku nastoletnim.

W kontekście social media dla biznesu współpraca z influencerami może przynieść naszej firmie wiele korzyści. Najczęściej łatwo nawiązać z nimi kontakt – wystarczy napisać wiadomość na Instagramie albo skierować maila na ich adres biznesowy. Internetowi celebryci chętnie przyjmują propozycje współpracy biznesowych, ponieważ zazwyczaj to właśnie z kontaktów z firmami czerpią swój zarobek.

Najczęstszą formą współpracy z influencerami jest barter – czyli umożliwienie im korzystania z naszych towarów lub usług za darmo, w zamian za reklamę – oraz umowa, polegająca na reklamowaniu naszego produktu przez influencera na jego kanałach social media w zamian za wynagrodzenie. 

fot. Pexels.com

Jak zostać influencerem?

Jednym ze sposobów na wykorzystanie social media w poszukiwaniu pracy może być właśnie… zostanie influencerem. Jak można to zrobić?

  • Znajdź niszę, która umożliwi Ci wybicie się w konkretnej dziedzinie, która sprawia Ci przyjemność. Obecnie trudno zostać kolejną topową influencerką modową, ale niewiele jest przecież osób, które piszą o modzie w stylu vintage! Warto szukać dziedziny, która wyróżni nas spośród innych i pomoże się wybić.
  • Po odnalezieniu niszy przychodzi czas na stworzenie strategii. Przed rozpoczęciem działania najlepiej mieć plan na 6 lub 12 kolejnych miesięcy. To czas na pozyskiwanie zaufanej społeczności, tworzenie treści, pierwsze współprace z markami. W tym czasie należy wybrać też najlepsze kanały komunikacyjne, które pozwolą nam na docieranie do grupy docelowej  – niektóre tematy lepiej “sprzedać” poprzez Instagram, inne – w formie filmików na platformie YouTube. 
  • Po rozpoczęciu działań… nie zwalniaj! Aby zarabiać na tworzeniu treści w internecie, musisz stale utrzymywać zainteresowanie odbiorców oraz firm, które mogą zaproponować Ci współpracę marketingowe. Z tego względu powinieneś codziennie być aktywny w social mediach.

Tym sposobem w kilku prostych krokach wiesz, jak zostać influencerem. Najważniejsze, żeby znaleźć unikalny temat, który pozwoli nam wybić się ponad innych, podobnych twórców.

fot. Pexels.com

Na czym polega marketing internetowy?

Marketing w sieci polega na przeprowadzaniu kampanii reklamowej w cyfrowym świecie. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak rozreklamować swoją firmę w sieci, powinieneś skupić się na tworzeniu angażujących odbiorców treści za pośrednictwem różnych platform.

Podczas tworzenia treści reklamowych na potrzeby tradycyjnych stron internetowych warto mieć świadomość tego, czym jest SEO (Search Engine Optimization). To po prostu system optymalizacji pozycjonowania poprzez tworzenie treści “przyjaznych” aktualnym algorytmom wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu nasze treści są lepiej widoczne. Można to osiągnąć między innymi poprzez umieszczanie w treściach na stronie fraz kluczowych.

We współczesnym świecie marketing internetowy w dużej mierze toczy się w mediach społecznościowych. Serwisy tego typu zrewolucjonizowały nasze życie! Dzięki nim możemy łatwo nawiązywać kontakty – zarówno prywatne, jak i biznesowe – oraz pozyskiwać nowe informacje. Szacuje się, że już ponad 3 miliardy osób na całym świecie używa mediów społecznościowych.

Przeciętny użytkownik social media w ciągu dnia natyka się na tysiące różnych treści. Jeśli chcesz, aby to treści tworzone na potrzeby kampanii reklamowej Twojej firmy były skuteczne, musisz przestrzegać kilku prostych zasad. Po pierwsze, musisz określić grupę docelową i na tej podstawie wybrać główną platformę do komunikacji. Dobrym przykładem jest grupa kobiet w wieku 18-24 lata. Takie osoby często korzystają z instagrama, więc jeśli nasz produkt lub usługa jest skierowany do młodych kobiet, warto wykorzystywać właśnie tę platformę jako miejsce do prowadzenia kampanii reklamowych. Ponadto, to właśnie na Instagramie najbardziej aktywni są influencerzy!

Należy pamiętać, że sukces na Instagramie jest uwarunkowany przez kontakt ze społecznością oraz wykonywanie dobrej jakości, estetycznych zdjęć – to łatwe, gdy oferujemy produkty takie jak świeczki czy kosmetyki, jednak staje się trudniejsze, gdy oferujemy specjalistyczny sprzęt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here